Img
Οι λόγοι που είμαστε πιο ευτυχισμένοι το καλοκαίρι

Οι μέρες το καλοκαίρι είναι μεγαλύτερες, οι θερμοκρασίες είναι πιο ζεστές και ξαφνικά, είσαι πολύ πιο χαρούμενος από ό,τι ήσουν κατά τη διάρκεια του σκοτεινού χειμώνα. Σας ακούγεται οικείο?  Όλοι έχουμε πιθανώς στη ζωή μας μια προσωπική εμπειρία που μας λέει ότι είμαστε πιο ευτυχισμένοι το καλοκαίρι και ειδικά όσοι ζουν σε χώρες που ο χειμώνας είναι μακρύς και βαρύς. Υπάρχουν όμως και επιστημονικά στοιχεία που υποστηρίζουν αυτή την άποψη. Ενδιαφέρεστε να τα μάθετε; Δείτε παρακάτω 5 λόγους που είστε πιο χαρούμενοι το καλοκαίρι και πώς μπορείτε να επωφεληθείτε από τον καιρό και το φως της ημέρας.

1. Βγαίνοντας έξω στη φύση

Είναι ολοφάνερο, ότι το να βγαίνετε έξω, μπορεί να σας κάνει πιο ευτυχισμένους, πιο υγιείς και να βελτιώσει τη γενική ψυχική σας ευεξία. Το να βρίσκεστε στη φύση μπορεί ακόμη και να σας κάνει πιο κοινωνικούς (το οποίο είναι από μόνο του ενισχυτικό της ευτυχίας) και να σας παρακινήσει να ασκηθείτε.

Αν και αυτό ισχύει εξίσου και για χειμερινές δραστηριότητες, όπως το σκι ή το snowboard, είναι δύσκολο να παραβλέψουμε ότι υπάρχουν περισσότερες επιλογές για να βγείτε έξω το καλοκαίρι. Από υπαίθρια αθλήματα μέχρι πεζοπορία έως και απλώς με το να κάθεστε έξω απολαμβάνοντας τον καλό καιρό, οι περισσότεροι από εμάς, βρίσκουμε τον εαυτό μας να περνά πολύ περισσότερο χρόνο έξω μόλις έρθει το καλοκαίρι. Και αυτός είναι ένας ξεκάθαρος τρόπος για να νιώσετε λίγο πιο ευτυχισμένοι το καλοκαίρι.

2. Απόλαυση καλοκαιρινών προϊόντων

Γνωρίζετε βέβαια ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορεί να σας κάνει σωματικά πιο υγιείς. Αλλά μπορεί επίσης να σας κάνει και πιο ευτυχισμένους, λέει η επιστήμη.

Μελέτες με πολύ μεγάλα μεγέθη δειγμάτων κοινού, έχουν διαπιστώσει ότι η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών μπορεί να αυξήσει την ευτυχία, την ικανοποίηση από τη ζωή και τη γενική ευημερία. Εάν προτιμάτε περισσότερο τα παϊδάκια από τα λαχανάκια Βρυξελλών, αυτό μπορεί να χρειαστεί μια μεγαλύτερη προσπάθεια για προσαρμογή.

Και το καλύτερο; Ενώ αποκτάτε αυτά τα οφέλη αρκετά γρήγορα, υπάρχουν στοιχεία ότι διαρκούν μακροπρόθεσμα. Έτσι, όσο περισσότερα φρούτα και λαχανικά τρώτε, τόσο πιο ευτυχισμένοι θα είστε τώρα και στο μέλλον και δημιουργείτε ένα σπιράλ ευτυχίας.

Τι σχέση έχει αυτό με το καλοκαίρι; Θα έχετε παρατηρήσει ότι η διακίνηση και η ποικιλία των προϊόντων αυξάνεται κατά το καλοκαίρι, ιδίως σε μέρη που επικρατεί κρύος χειμώνας. Ανοίγουν πολύ περισσότερα κιόσκια που πουλάνε τοπικά προϊόντα, υπάρχουν πολύ περισσότερα λαχταριστά φρούτα το καλοκαίρι, οπότε βγείτε και απολαύστε τα.

3. Ενίσχυση της βιταμίνης D

 Ένας άλλος λόγος που είστε πιο χαρούμενοι το καλοκαίρι; Βιταμίνη D. Και αυτό δεν είναι ασήμαντο. Μελέτες δείχνουν ότι τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D συσχετίζονται με συμπτώματα κατάθλιψης ανεξάρτητα από την ηλικία, τους παράγοντες του τρόπου ζωής και τη γενική υγεία. Είναι λογικό λοιπόν ότι η αύξηση της βιταμίνης D μπορεί να μειώσει την κατάθλιψη και να σας κάνει πιο ευτυχισμένους. Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τα επίπεδα της βιταμίνης D, αλλά ο καλύτερος τρόπος για να πάρετε περισσότερη από αυτή την απαραίτητη βιταμίνη για τον οργανισμό, είναι να καθίσετε λίγο στον ήλιο. Εάν έχει συνεχώς ηλιοφάνεια – όπως το καλοκαίρι στην Ελλάδα- μπορείτε να πάρετε όλη τη βιταμίνη D που χρειάζεστε βγαίνοντας έξω μερικές φορές την εβδομάδα. Απλώς μην ξεχάσετε να φοράτε αντηλιακό εάν πρόκειται να μείνετε έστω και λίγη ώρα στον ήλιο.

4. Περνώντας περισσότερο χρόνο εκτός δουλειάς

Ακόμη και όσοι από εμάς δεν έχουμε την τύχη να φεύγουμε τις καλοκαιρινές Παρασκευές για ΣΚ, πιθανότατα αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες εκτός δουλειάς κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Περισσότερο ηλιακό φως σημαίνει ότι υπάρχουν περισσότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε τις απογευματινές ώρες και ο καλός καιρός μπορεί να είναι μια καλή δικαιολογία για να κάνετε ένα μεγαλύτερο μεσημεριανό διάλειμμα. Επίσης οι καλοκαιρινοί μήνες είναι αυτοί που συνήθως οι εργαζόμενοι παίρνουν την άδειά τους για διακοπές. Και το γεγονός είναι ότι όλοι χρειαζόμαστε περισσότερες διακοπές.

Ο συνδυασμός όλων αυτών σημαίνει ότι το καλοκαίρι μπορεί να φέρει μερικά απαραίτητα διαλείμματα στην επαγγελματική σας ζωή. Και ανεξάρτητα από το πόσο αγαπάτε τη δουλειά σας, το να κάνετε ένα διάλειμμα – από μικρά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας έως κανονικές διακοπές – είναι ζωτικής σημασίας για την ευτυχία.

5. Υψηλότερα επίπεδα σεροτονίνης

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε κατάθλιψη, αλλά ένας από αυτούς είναι τα χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης, ενός τύπου νευροδιαβιβαστή. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν φυσιολογικά επίπεδα σεροτονίνης, δεν έχουν όλοι. Εάν έχετε χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης, η αύξηση τους μπορεί να σας κάνει πιο ευτυχισμένους, λιγότερο αγχωμένους και πιο ήρεμους. Τα πάντα, από τα αντικαταθλιπτικά μέχρι την άσκηση μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της σεροτονίνης – και το ίδιο μπορεί να κάνει και το φως του ήλιου. Στην πραγματικότητα, η επίδραση του ηλιακού φωτός στη σεροτονίνη είναι μια βασική θεωρία για το τι προκαλεί την εποχιακή συναισθηματική διαταραχή.

Φροντίστε όμως να το κάνετε με ασφάλεια. Με άλλα λόγια, χρησιμοποιήστε αντηλιακό όταν βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο το καλοκαίρι.

Και για να συνοψίσουμε…

Είτε λοιπόν παλεύετε με τη διάθεσή σας, είτε απλά χρειάζεστε μια ενίσχυση (boost), υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που μπορούν να σας κάνουν πιο χαρούμενους το καλοκαίρι. Από το να περνάτε περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους έως περισσότερες επιλογές φρούτων και λαχανικών, μπορείτε να βρείτε τον τρόπο της ευτυχίας που λειτουργεί για εσάς. Και πάντα να θυμάστε το αντηλιακό σας!

Οι λόγοι που είμαστε πιο ευτυχισμένοι το καλοκαίρι
img
img